Росія обходить санкції: головний нафтовий порт працює наповну.


Нафтові перевізники та трейдери знову вдалися до обхідних шляхів, щоб уникнути обмежень, накладених США, та продовжують експортувати сиру нафту з російського терміналу. За період з 30 січня по 16 лютого жоден з 16 танкерів, що завантажували нафту ESPO з порту Козьміно, не потрапив у список санкцій США. Половина з них вперше перевозить місцевий сорт нафти ESPO. Це свідчить про те, що нові обмеження не зупинили рух суден з нафтою.
Головним приводом для зацікавленості нафтових трейдерів є можливе послаблення санкцій проти Росії у результаті прямих переговорів між США та Росією в Саудівській Аравії щодо ситуації в Україні. За показниками надходжень суден з Ірану після поновлення загроз санкції також не заважають поставкам з цієї країни.
Багато з танкерів, які завантажують нафту ESPO, плавають під "зручними прапорами" країн, таких як Панама, Острови Кука, Сьєрра-Леоне та Джибуті. Більшість суден направляються до Китаю, зокрема до портів Дунін, Хуйчжоу та Дунцзякоу. Більшість з них належать компаніям з Шанхаю, Гонконгу та Сейшельських островів.
Фрахтові ставки на маршруті з Козьміно до Азії сильно зросли після нових санкцій, але пізніше знизились. Зараз ціна становить близько 5 мільйонів доларів за рейс до Китаю тривалістю 3-5 днів. Таке зростання з 1,5 мільйона доларів досягло свого піку 10 січня.
Читайте також
- Саміт ЄС: що вирішили щодо санкцій проти РФ, переговорів з Україною щодо вступу та фінансової підтримки
- Черговий етап обміну полоненими: додому повернулися українці, які понад три роки перебували в РФ
- Тилові регіони сформували стратегічний резерв для угруповань "Хортиця" і "Таврія" - ОП
- Хто зупинив ексгумацію? Посол повідомив деталі інформаційної диверсії, яку влаштували росіяни у Польщі
- Генерал НАТО пояснив, як "корейська модель" може запрацювати в Україні
- У ЗСУ назвали військові опорні пункти ворога на Донбасі